En syster som kan gå långt...

Tilde kan vara bra finurlig ibland... Hon testar saker, både bra, dåliga och annorlunda. Dessutom har hon insett att hon, genom att bara vara storasyster, kan få göra lite som hon vill med lillebror. Här om dagen när jag hämtade barnen på dagis kom jag först fram till Malte som satt och pärlade. När han hoppade ner från bordet märkte jag att han var barfota. Jag frågade var hans strumpor var och han mumlade ngt.Ttänkte att de säkert var i facker eller torkskåpet... Går sen in till tilde som sitter och ritar, hon hoppar också ner från stolen och då ser jag att hon har Maltes strumpor på sig... Jag frågar lite fint varför och då svarar hon: "För att mina var blöta...!"  Öhhh... Vad svara man på det? Om en storasyster har blöta strumpor, då är det alltså ok att ta lillebrors eftersom man inte orkar få till sitt fack och hämta nya..?  Tror det kan bli liiiite konflikter dem emellan under årens lopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0