Sega veckan

Har denna vecka haft en otroligt seg vecka. Småsnorig och tung i huvudet, men inte tillräckligt för att klassas som "sjuk". Har segat mig till jobbet och gjort precis det jag behöver och inte en gnutta extra... Idag hoppade jag till och med över träningen för att lägga min i soffan med en bok innan jag hämtade mina små vildingar på dagis. Är ju fortfarande sjukskriven på 25% så vila och lagom motion står det på mitt läkarintyg och idag blev det vila!
   Tänkte i alla fall masa mig till kören och träna korre men precis innan jag skulle gå, kräktes Malte över hela matbordet... Kändes inte som läge att lämna över ett kräkande barn och en snorig, hostig och gnällig Tilde till Pioter och dra, hade liksom inte vilja bli dumpad med dem själ... Men det verkar inte vara någon magsjuka utan snarare att han hostade så han kräktes, för sen har han levt rövare resten av kvällen. Han är ju känd för att ha dålig magmun...
   Nu verkar barnen ha kommit till ro för kvällen och det blev nu även en lugn kväll för mig med. Sitter och leker med ett roligt gratisprogram för foton som heter Picnik. Måste lära mig det för jag inser möjligheterna att förgylla min scrapping lite... Det går att lägga till text och ramar samt skämtteckningar på sina foton och även ändra färg och kontraster. Mycket trevligt! Här en liten badbild som är tillfixad:


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Vilken fin bild!

2009-03-05 @ 20:01:07
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: EmE

Vilken härlig bild:)

2009-03-05 @ 20:52:44
URL: http://livetsskafferi.blogspot.com
Postat av: Linda

Visst är Picnik roligt, har även jag upptäckt det programmet för ett tag sedan! :)

Hoppas ni får en trevlig helg, och att det inte utvecklas ngn magsjuka i familjen!

Kram!

2009-03-07 @ 08:52:22
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0