Då var alla kalas över... för en stund!

Hela helgen har gått i kalasens tecken... I lördags fyllde Maltebus 2 år, och det började med ett firande i sängen på morgonen. Malte var lite smått chockad när vi kom in med paket, levande ljus och ballonger. Men efter lite gnällande kom han på att fick öppna paket vilket var en höjdare.



Efter frukost ställde jag mig och förberedde lasagne till kvällen och sen åkte jag och barnen på ett annat 2-års kalas! När vi kom hem var det dags att fira Malte. Han förstod snabbt att det var hans dag och att det var han som fick alla paket... Av mormor och Micke fick han en stor traktor med släp, en given favorit! Efter maten blev det tårta med en dinoasaurie på, men om Malte hade fått välja själv hade det nog blivit en bil, men det får bli nästa år...



Idag har kalasandet fortsatt med barnkalas! Tänk vad livat det blir med ett gäng 2-åringar i huset, men det blev ett lyckat kalas och Malte var så glad över sina två t-shirts han fick så han var tvungen och byta kläder ett par gånger under eftermiddagen...



Efter att alla barnen hade åkt hem kom morfar och Susanne för att gratta och då fick Malte en Brio-tågbana som han blev mycket glad över. Allt med någon form av fordon tycker Malte är toppen!





Tänk att lilla plutten redan är 2 år! Jag tycker att det var nyss han var så liten och hjälplös. Här 10 dagar:



Men åren går så fort och nu har både hans 1-årsdag och 2-årsdag passerat. Snart ska han väl ha moppe också...















Kommentarer
Postat av: Pappa

Tjena, vad bra du skriver. Jag skrattar när jag ser vad vi gjort. Är lite värklighetsfrämmande att läsa... Hm, jag menar att jag var ju där, eller?

-Kan inte du lägga till min blogg i din lista?

http://mejltextat.blogspot.com

Jag lovar att den ska rättstavas...ok!

Vi hörs

Puss

2009-03-16 @ 08:59:48
URL: http://mejltextat.blogspot.com
Postat av: faster Monika

Igen! vilken tårta du bakat du är verkligen en mästare.

Hoppas att ni får det bra i backarna och utan några omkullåkningar o skador

( förresten din pappa och rättstavningar....men han är go ändå)

Kramar från Stockholm

2009-03-19 @ 12:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0