Studenten

Idag har jag "kastat ut" ett flertal av mina elever. Inte för att de har missköts sig eller så, (vilket inte är helt ovanligt hos mig på mitt jobb), utan för att de faktist stog ut tre år med mig...  och jag med dem ;-) Det var en lyckad dag med inte alldeles för fulla studenter utan trevliga, glada och lyckliga elever! Det var så skönt att se att ALLA var med på festligheterna på ett eller annat sätt.

Själv sprang jag som en stressad tiger innaför ett staket hela dagen för att dels vara med eleverna och dels fixa saker som andra lärare hade glömt bort... Jag blir så trött på att en del kollegor inte verkar ha någon som helst initiativförmåga och som står helt handfallna om det är något som strular. Hur svårt kan det vara???

Förutom fix och kramar från eleverna så han jag i alla fall med att vara delaktig i lärarspexet, där vi lärare som vågar skämma ut oss står på scenen och hyllar våra studenter. Så idag har jag både dansat hiphop och strippat(!) på scen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0