Läkarbesöket

Var hos läkaren i torsdags för kontroll av njurproverna. Det var ju inget upplyftande besök, men min läkare säger ialla fall att proverna är stabila, och med det menar han stabilt dåliga... Så det tycker han är bra eftersom då ser han att takten mina njurar försämras är jämn och då är det lättare att planera åtgärder. Det gäller ju, som alla säger, att hitta det positiva i allt som sker...

Mitt blodtryck var just nu hyfsat så det var han nöjd med men jag är fortsatt sjukskriven på 25% fram till sista augusti. Sen tyckte min läkare att det är dags att påbörja en transplantationsutredning i höst vilket gör mig lite nervös. Jag har ju hela tiden trott att det är flera år i framtiden det kan bli aktuellt. Visserligen kanske inte ingreppet görs förrän nästa år men ändå... Jag tyckte förstås att vi ska vänta åtminstonde fram till hösten 2010 eftersom jag hade tänkt plugga nu ett år och vill inte avbryta studierna för njurbyte. Så det gäller väl övertyga läkaren om att jag mår bra...

Just nu har jag en njurfunktion så ca. 16% och för tre månader sen var det 18%. Som tur är behöver jag ingen dialys än och det är jag glad om jag klarar mig utan, men jag är bra less på att alltid ha ont i huvudet, må illa och vara så förbannat trött! Så en translantation kanske inte är så tokig ändå... Är det någon som kan skänka en???



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hua! Inte visste jag att det var så illa. Håller tummarna för att allt ordnar sig till det bästa för dig. Försök att ta det lugnt i sommar och njuta av din långa ledighet!

Kram

2009-06-07 @ 21:08:16
Postat av: Fia

Och någonstans på vägen försvann mitt namn i förra inlägget...

// Fia

2009-06-07 @ 21:09:50
Postat av: Anonym

Säger som Fia: är det såå allvarligt? Har inte jag heller fattat!!:( Då får vi hoppas att det blir bättre med det snaraste! Sköt om dig! Kram Lena L.

2009-07-10 @ 23:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0