Äntligen sommarlov!!!

Har idag varit på den obligatoriska sommarlunchen på skolan som symboliserar att nu är det äntligen sommarlov. På förmiddagen hade jag tänkt åka till jobbet och städa undan på mitt kaotiska skrivbord med jag var helt slut efter sista veckans överarbetande så jag hamnade i sängen med en bok istället... Somnade till en stund innan jag vid 11 masade mig in i duschen och kom iväg  till lunchen. Jag kom på att det kommer ändå inte vara någon på jobet under hela sommaren så jag kan lika gärna städa i höst... eller inte städa alls eftersom bara några dagar in på den nya terminen kommer det att se lika ut igen....



Nyss har jag bokat två hotellövernattningar i Jönköping för hela familjen. Vi ska, efter att ha varit i Astrid Lindgrens Värld, åka dit och hälsa på hos Ullis. Barnen vill så gärna träffa henne och göra en utflykt till hennes jobb på äventyrsbadet i Jönköping så vi tyckte att det passar ju bra när vi ändå är neråt i Sverige. Förra året sov vi hemma hos Ullis, men eftersom hon har en etta blev det lite trångt. Hon sov på soffan, jag och Tilde i hennes säng, Pioter och Malte i hallen och Wille under köksbordet. Allt går som ordspråket säger: Finns hjärterum, finns stjärterum... Men i år när alla barn är lite äldre, vildare och rörligare så väljer vi att skona Ullis... Men det ska bli hur mysigt som helst, bara det att äta hotellfrukosten, mums!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0