Vilde Malte

Jag har nog ett par gånger i bloggen nämnt vår lille maltebus... Han är lite smått tokvild och har ett underbart, envist humör. Idag lyckades han med det ingen annan i syskonskaran lyckats med, nämligen få sin arm ur led!
    Jag var över hos en tjejkompis tillsammans med ett par andra vänninor när grannen ringer och säger att hon har min dotter där eftersom Pioter har åkt till akuten med Malte. Jag samlar raskt ihop mig och åker till hem och får under tiden reda på att Malte hade blivit arg på pappa för att han inte vill borsta tänderna och slängt sig på golvet. Sen låg han kvar där och skrek AJ! Då såg Pioter att armen bara hängde utmed sidan och inte gick att röra utan illskrik.
    Härlig fredagskväll på akuten tänker man direkt och eftersom jag inte hade några hemnycklar med mig, lämnade jag Tilde hos grannen för övernattning, för att sen åka upp och hämta nycklar så jag i alla fall kunde komma in hem! När jag kommer till sjukhuset har läkaren precis dragit armen rätt och säger att Malte kan åka hem... Så jag måste faktiskt säga att trots att det var fredagkväll och smockfullt i väntrummet gick det otroligt fort för Malte att få hjälp, endast drygt 1 timme var de där.
    Nu har lilla Maltebus somnat och förhoppningsvis kommer han inte att ha några med kvar i morgon, om än lite öm...
  
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0