En härlig semester på jobbet...

Har varit på skolresa med våra åk 3-elever, dvs. 12 st grabbar och en tjej, alla i åldern 18-19 år. Den började i tisdags när vi packade in oss i två minibussar och en personbil, med kilovis med mat . Sedan bar det av upp till Furudal där vi skulle bo i kollegans lilla stuga. Vi personal var väl beredda på en del gnäll och struliga elever men tänkte att med rätt inställningn går det nog... Dessa dagar visade sig dock bli en helt underbar minisemseter med betalning! Eleverna gjorde allt precis som vi bad dem och oftast behövde vi inte ens be dem, de gjorde det mesta som skulle göras på eget initiativ. De skottade snö, bar in ved, lagade mat, fixade frukost, mm.
    Två av dagarna var vi i Orsa Grönklitt (www.orsagronklitt.se) och åkte skidor. En mycket bra anläggning måste jag säga även om jag inte har så mycket att jämföra med... Alla elver åkte, rutinerad som nybörjare! Lite jobbigt var det dock andra dagen med träningsvärk och 27 minus-grader!
    Kvällarna tillbringades vid brasan med kortspel, brädspel och Sing Star! Vilken upplevelse att få de flesta grabbar att ställa upp och göra bort sig! Rörd till tårarna blev vi alla i peronalstyrkan när de började att sjunga kärleksballader...
Även hemresan i fredags gick bra även om alla mer eller mindre sov hela vägen hem och det var nästan lite deppig stämning när alla skulle gå hem för att ha en veckas sportlov...
    Så jag är i alla fall hemma igen till vardagens "slit" med barn och hus, även om även jag har en veckas lov nu. Men jag måste erkänna att jag är bra sugen på att åka upp snart igen med familjen för att inviga dem i vintersportens härliga liv...
                                               

 


Vi hade helt otroligt fint väder hela tiden om än lite kallt! Men det märks ju inte eftersom man håller sig varm genom skidåkningen.

Kommentarer
Postat av: EmE

Det åter som ni har haft det hur bra som helst:)

2009-02-15 @ 15:40:33
URL: http://livetsskafferi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0