Helgens händelser!

Så var det redan söndagkväll igen och jobbardag imorgon. Tanken var att vi skulle ha en lugn helg med mycket utevistele och fix på tomten. Det blev inte riktigt så. Vi började vid nio på lördagmorgonen med att plocka ner alla tavlor och hyllor i kök och vardagsrum för att börja spackla och slipa. Medan mannen åkte på att  tejpa in hela rummet åkte jag och minstinen, som bara var ivägen, till Colorama och köpte färg och lånade hem tapetprover. Resten av lördagen gick åt till att jaga barn och försöka måla. Stockholmsvit blev färgen och fondtapetern som är beställd heter Niveau 7435 från Boråstapeter. Bild kommer när allt är klart!
               På eftermiddagen hann vi också med ett besök hos min far. När vi senare skulle hem och äta kom vi på att vi inte hade någonstans att sitta eftersom möblerna var övertäckta med plast. Så vi överraskade barnen med att åka ner till American Pizza Today och lördagsmysa! Det blev lyckat!
              Idag har vi fortsatt med att återställa efter målandet samt haft besök av nära vänner. Vi åt en trevlig söndags-gryta och pratade om vad som hänt sen sist. Vi hinner inte umgås så mycket som vi skulle vilja.
             På eftermiddagen hann jag till och med ut på en promenad med T cyklandes vid min sida. Hon var jätteduktig och orkade med mycket mer än vad jag trodde. Mysigt att bara vara med ett av barnen någon gång! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0