Födelsedagskalas

Har idag haft ett litet firade för Pioter som fyllde år. Förmiddagen gick åt till att baka med Tilde som tyckte det var jätteroligt att få grädda en liten egen sockerkaka bredvid den stora. Att slicka skålen på resterna av smeten var förstås det allra roligaste (och godaste). Så från och med idag har Malte även lärt sig ett nytt ord "slicka smet". Hoppas han bara använder det vid rätt tillfälle!!!
     Nu på kvällen skulle Pioter ut på Kåren på något annat firande så barnen och jag åkte till Max och intog vår middag. Orkade inte tänka på matlagning efter att ha haft gäster hela eftermiddagen. Så nu när barnen lagt sig ska jag bara ta det lugt och förbereda lite inför höstkonserten som min kör, www.keytownharmony.se har imorgon, tillsammans med Sten Nilsson (från Sten och Stanly). Det är nog hög tid att leta igenom klädförrådet och se om jag hittar det som jag förväntas ha på mig imorgon... Borde kanske ytterligare plugga lite texter också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0