Fullmåne

I natt har jag sovit dåligt. Det har föresten fler i familjen gjort! Redan kl. 23.00 ramlade Tilde ur sängen, det har hon inte gjort på över ett år. 23.45 sparkade Wille på något konstigt sätt ner sin lampa bredvid sängen så att jag flög upp ur sängen. Trodde Tilde ramlade en gång till! Det tog flera timmar innan jag kände att jag somnade in. Tittade på klockan sista gången vid 01.20. Att jag då börjar få lite panik över att jag snart ska vakna och gå upp gör ju inte saken att somna enklare! Jag vet att jag brukar sova oroligt vid fullmåne och fick bevisat i morse när jag vaknade att det blir fullmåne i morgon. Så då vet jag vad som väntar i två nätter till...   Det finns visst inget som vetenskapligt visar att sömnen påverkas men jag och mina barn påverkas tydligen ändå!

                               
  


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag påverkas också märkbart av att det snart är, eller är fullmåne. Kan bara inte sova ordentligt! Sen om det är psykiskt eller inte.. det kvittar ju egentligen..



Kramis!

2008-11-12 @ 22:07:45
URL: http://lak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0