Ibland händer det inget...

...och ibland händer allt på samma dag!

Denna vanliga onsdag, 10 december (nåja vanlig och vanlig, det är ju Nobeldagen...), börjar vi morgonen med att uppvakta Wille som fyller 11 år. Därefter i rask takt påklädning, dagislämning och entré på jobbet. 14.15 smet jag från skolan för att se alla dagis barnen i ett smått kaotiskt luciatåg. Ett barn kräktes innan de började sjunga, två barn stortjöt sig igenom sången (min dotter var en av dem), ett par barn sång alla sångerna i turbo-speed utan känsla för att de andra barnen också försökte sjunga i normal takt. Mitt i dett kaos satt Malte och undrade var han hade hamnat! Det var ju dessutom rätt fullt med föräldrar och mostrar och fastrar till höger och vänster.
Men söta var de mina barn! (Även om de vägrade samverka på ett foto)

  


Efter lusse-firandet var det snabb färd hemåt för att städa och förbereda till födelsedagskalaset för Wille. Det blev väl ingen Nobelmiddag direkt, Wille hade önskat sig tacos och marängsviss. Det blev ett trevlig kalas och jag tror att Wille var nöjd eftersom han fick mängder av paket i precis rätt anda: X-box spel! Så nu lär han väl inte komma ut från sitt rum och vara social frivilligt på väldigt länge!

Det fanns i allafall en som tyckte att efterätten var till belåtenhet. Gissa vem???





Om ni trodde att min kväll slutade med att städa efter kalaset trodde ni fel. Kl 21 var det nämligen dags för en modevisning nere på en resturang/nattklubb. Snygga kläder, modeller och italiensk plockbuffétillsammans med Mia och Helena! En höjdaravslutning på dagen. Behöver jag tillägga att jag var lite seg i morse?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0